Veelgestelde vragen

Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. Bel gerust als je vraag er niet tussen staat: 085 485 6000.
 

Aanmelden

 

Wanneer kan ik mij aanmelden voor hulp?

Je kan je aanmelden wanneer je problemen hebt met zelfstandig wonen, geen thuis meer hebt of je onderkomen dreigt te verliezen.

Hoe kan ik me aanmelden?

Aanmelden kan via het algemene telefoonnummer 085 485 6000 of door het invullen van het aanmeldformulier. 

Is er een wachtlijst?

Zorgaanbieders en -verzekeraars hebben afspraken gemaakt over aanvaardbare wachttijden in de zorg. Als er niet direct plaats is kijken we samen hoe we deze tijd kunnen overbruggen. Voor vragen over de wachttijden kan je telefonisch contact opnemen via het algemene telefoonnummer 085 485 6000.

 

Ondersteuning

 

Wat kan ik verwachten van de ondersteuning?

Doorgaans krijg je één trajectregisseur en één trajectondersteuner toegewezen die je gemiddeld 1x per week bezoekt. Je werkt aan een begeleidingsplan die jullie samen hebben opgesteld.

 

Verblijf in voorzieningen

 

Is er een maximale verblijfstermijn voor de voorzieningen?

Er is geen maximale verblijfstermijn in onze voorzieningen. Wel streven we naar een snelle doorstroom naar vervolghuisvesting. Het verblijf duurt zo kort mogelijk, maar zo lang als nodig. Dit kan daarom per individu verschillen.

Wat kan ik verwachten qua woonomstandigheden?

De voorzieningen hebben woonunits waarin je zelfstandig kunt wonen. Je beschikt over een basis ingerichte woonkamer, keuken, slaapkamer en sanitair.

Kunnen mijn kinderen mee naar de crisisopvang?

Ja, in de crisisopvang in Leeuwarden bevinden zich twee woonunits voor gezinnen. In de crisisopvang in Sneek is er altijd plek voor kinderen.

Kan mijn huisdier mee naar een voorziening?

Dit is niet altijd mogelijk. Je kunt het aanmeldbureau in jouw regio vragen voor meer informatie.
 

 

LIMOR in uw regio

 

In welke gemeenten in de provincies Overijssel, Gelderland en Drenthe is LIMOR actief?

LIMOR heeft met de volgende gemeenten afspraken: Zwolle, Hardenberg, Kampen, Steenwijk, Deventer, Olst-Wijhe, Enschede, Almelo, Nijverdal, Hellendoorn, Hengelo, Haaksbergen, Borne, Rijssen-Holten, Wierden, Heerde (Gld), Hattem (Gld), Epe (Gld), Meppel (Dr).

 

In welke gemeenten in de provincie Friesland is LIMOR actief?

In Friesland Noord heeft LIMOR met de volgende gemeenten afspraken: Harlingen, Franeker, het Bildt, Menameradiel, Leeuwarden, Leeuwarderadeel,  Ferwerderadiel, Dongeradiel, Dantumadiel, Kollumerland C.A. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel

In Friesland Zuid heeft LIMOR met de volgende gemeenten afspraken: Sudwest Fryslan, Littenseradiel, de Fryske Marren,  Heerenveen, Opsterland, Ooststellingwerf, Weststellingwerf.

 

In welke gemeenten in de provincie Zuid-Holland is LIMOR actief?

LIMOR Zuid-Holland heeft met de volgende gemeenten afspraken: Den Haag, Rijswijk, Delft, het Westland, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar, Zoetermeer, Lansigerland, Pijnacker-Nootdorp-Delfgauw.

 

In welke gemeenten in de provincie Groningen is LIMOR actief?

LIMOR heeft afspraken met de centrum gemeente Groningen en is in de hele provincie werkzaam. Met de gemeenten Delfzijl, Appingedam en Loppersum is een goede samenwerking omtrent onze Vangnetvoorziening in Appingedam. 

Daarnaast heeft LIMOR nog aparte afspraken met de gemeenten Bellingwedde en Stadskanaal / Vlagtwedde.

 

Klachtenregeling

Ik heb een klacht, wat nu?

Onze medewerkers doen hun werk met de beste intenties en streven naar een begeleiding die naadloos aansluit bij de wensen van cliënten. Is er desondanks toch iets waarover u niet tevreden bent? Bespreek dit dan altijd eerst met uw vaste begeleider en/of eventueel met zijn of haar leidinggevende. Komt u er samen niet uit, dan is de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtencommissie de volgende stap.
 

Cliëntvertrouwenspersoon
In principe kunt u alles met uw vaste begeleider bespreken. Maar misschien is er iets wat u liever deelt met iemand anders. Bijvoorbeeld omdat u er met uw begeleider niet uitkomt. Dan kunt u terecht bij de Cliëntvertrouwenspersoon van Rots Ondersteuning. De cliëntvertrouwenspersoon luistert als onafhankelijke partij naar uw verhaal, geeft advies en zoekt met u naar een passende oplossing. U kunt bij hem terecht voor vragen of klachten omtrent wonen, dagbesteding, vrije tijd en de begeleiding. Meer informatie of een vrijblijvende eerste afspraak? Bel of mail Frans Smeltekop 06 12 44 74 88 of mail naar: franss@rotsondersteuningbv.nl
 

Klachtencommissie
Zowel de cliëntvertrouwenspersoon als de klachtencommissie werken onafhankelijk van LIMOR. De klachtencommissie helpt u uw klacht op de juiste manier kenbaar te maken in de organisatie en zorgt dat hier goed mee wordt omgegaan. De klachtencommissie ondersteunt u gedurende het hele traject. U kunt de klachtencommissie bereiken via:


Klachtencommissie
T.a.v. de heer A. Storm
Postbus 8008
8903 KA Leeuwarden

Wilt u het gehele klachtenreglement lezen? Klik dan hier