Cliënttevredenheid
Elke dag zetten we ons beste beentje voor om onze cliënten te helpen op hun weg naar herstel. Daarbij hoort ook dat we onze cliënten met regelmaat vragen hoe we het doen. Zodat we zorg blijven bieden die het beste aansluit bij de behoeften van de cliënt en gericht is op blijvend herstel.
Cliëntervaringsonderzoek
Elke twee jaar meten we de cliënttevredenheid en de invloed van onze begeleiding op het herstel van cliënten. Het onderzoek doen we met behulp van een wetenschappelijk onderbouwde en effectief gebleken methodiek: 'de Menselijke Maat'.
Het welbevinden van de mens wordt volgens De Menselijke Maat gedefinieerd aan de hand van drie psychologische basisbehoeften: autonomie, competentie en verbondenheid. Middels vragenlijsten doen we navraag bij cliënten hoe zij deze drie basisbehoeften ervaren. In welke mate voelen cliënten de aanwezigheid van deze begrippen? En hoe ervaren cliënten het werken aan autonomie, competentie en verbondenheid tijdens onze begeleiding?
De antwoorden uit het cliëntervaringsonderzoek worden ingezet om de kwaliteit van zorg en de beleving van cliënten voortdurend te verbeteren.
Ons resultaat in 2023
Uit het afgenomen cliëntervaringsonderzoek in 2023 blijkt dat cliënten de begeleiding van LIMOR waarderen met maar liefst een 8,4. Een resultaat waar we trots op zijn! Cliënten geven aan dat zij onze hulp waarderen en resultaten boeken door de begeleiding. Ook voelen zij zich gehoord en gezien, en ervaren ze de begeleiders als betrokken en begripvol.
Meedenken met LIMOR
Cliënten kunnen ook direct meepraten en invloed uitoefenen op onze zorg op basis van cliëntmedezeggenschap in de Centrale Cliëntenraad.