Kwaliteit
We zijn voortdurend bezig de zorg aan onze cliënten te verbeteren en de organisatie doelmatiger in te richten. We hanteren een helder kwaliteitsbeleid en hebben diverse instrumenten om te monitoren en te sturen tot onze beschikking.
HKZ-keurmerk
LIMOR werkt volgens het HKZ-keurmerk voor Maatschappelijke Opvang en Vrouwenopvang. Periodiek worden audits uitgevoerd om te toetsen of LIMOR voldoet aan HKZ-normen en aan eigen geformuleerde kwaliteitseisen. Bij de audits worden medewerkers en cliënten betrokken. Onze HKZ-certificering is bij de laatste toetsing verlengd tot en met 2025.
Cliënttevredenheid
Elke twee jaar meten we de cliënttevredenheid en de invloed van onze begeleiding op het herstel van cliënten. De antwoorden uit het cliëntervaringsonderzoek worden ingezet om de kwaliteit van zorg en de beleving van cliënten voortdurend te verbeteren. Lees meer bij Cliënttevredenheid.
Klachten
Het kan voorkomen dat een cliënt niet helemaal tevreden is met onze begeleiding. We vinden het belangrijk dat een klacht geuit kan worden én tot oplossingen en verbeteracties leidt. Hoe een cliënt een klacht kan bespreken, wordt beschreven op de pagina Klachten.
Cliëntvertrouwenspersoon
De cliënt heeft ook de mogelijkheid om verhaal te doen of advies in te winnen bij de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon.. De cliëntvertrouwenspersoon luistert, adviseert indien gewenst en kan helpen met zoeken naar oplossingen. Ook kan deze persoon helpen bij het indienen van een klacht. Lees hier meer over de cliëntvertrouwenspersoon.
Incidenten
Incidenten komen gelukkig niet veel voor, maar als ze voorkomen is het altijd onverwacht. We vinden het belangrijk dat incidenten gemeld worden. Hoe vervelend ook, ze bieden ons waardevolle lessen hoe we een bepaalde situatie in de toekomst kunnen vermijden. Zowel een cliënt als een medewerker kan een incident melden.
Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
LIMOR werkt met de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling. Dit is een wettelijke verplichting voor LIMOR. Dat houdt in dat wanneer begeleiders van LIMOR vermoedens of signalen hebben van huiselijk geweld en/of kindermishandeling, de begeleider verplicht is hier melding van te maken bij de aandachtsfunctionaris Huiselijk Geweld en Kindermishandeling van LIMOR.